سازمان هواشناسی کشور امروز جمعه (۱۶ شهریور) در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های تهران و سمنان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب استان فارس بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی کرده‌است.

باران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «روزهای جمعه(۱۶ شهریور) تا یکشنبه (۱۸ شهریور) هم در شرق، شمال شرق، شمال غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور در بعضی از ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط با خیزش گرد وخاک همراه است و سبب کاهش کیفیت هوا هم خواهد شد.»
کبری رفیعی افزود: «از نظر شرایط دمایی هم روزهای جمعه (۱۶ شهریور) و شنبه(۱۷ شهریور) در نوار شمالی کشور کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر تا روز یکشنبه (۱۸ شهریور) مواج و متلاطم است.»
رفیعی ادامه داد: «فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات و دامنه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان سبب صدور هشدار زرد هواشناسی برای امروز جمعه (۱۶ شهریور شده‌است. احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی به‌ ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و وزش باد نسبتا شدید از اثرات این هشدار خواهد بود.»
پایتخت نیز امروز جمعه(۱۶ شهریور) بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند که نسبت به روز گذشته ۲درجه خنک‌تر شده‌است. آسمان تهران نیز صاف است و در ساعات عصرگاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 879083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha